ویژگی های متمایز کننده مدرسه امام رضا (ع) | همراه با لیست و اطلاعات شعب

 

مجموعه آموزشی مدرسه امام رضا (ع)، با التزام به اهداف تربیتی، علمی و فرهنگی وارزش‌های دینی و اخلاقی، بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحت حمایت و انتساب به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سال ۱۳۸۳ با حدود ۳هزار دانش‌آموز در وسعتی بالغ بر ۶ هکتار در دو واحد پسرانه و دخترانه آغاز به فعالیت کرد.عنوان بزرگترین واحد آموزشی کشور با رویکرد دینی و کسب افتخارات متعدد و رنگارنگ در زمینه‌ آموزشی و بودن در جمع بهترین مدرسه پسرانه مشهد و بهترین مدرسه دخترانه مشهد، این مجموعه را همواره مورد توجه و عنایت ویژه خانواده‌‌ها و مدیران محترم دولتی در سطح استان قرار داده است.

در ادامه تعدادی از ویژگی‌های منحصر‌به فرد مجموعه فرهنگی_آموزشی مدرسه امام رضا (ع) و شعب این مدارس در شهر مشهد، ذکر می‌شود.

سیستم منحصربه فرد مدیریت اطلاعات مدرسه امام رضا (ع) (EMIS)

برای تحقق هدف پشتیبانی دقیق و به موقع از فعالیت های تدارک دیده شده در بهترین مدارس پسرانه مشهد و همچنین صرفه جویی در هزینه و زمان، مجموعه دست به طراحی سامانه‌ای هوشمند در این زمینه زد. سامانه‌ای منحصر به فرد که تا آن زمان در بازار، مشابه آن وجود نداشت. مزیت بسیار بزرگ این سیستم، دسترسی دائم به سوابق فعالیت ها در دوره های پیشین برای ایجاد تغییرات درسازمان دهی، جابجایی نیروی انسانی در مجموعه و برنامه ها با کمترین میزان خسارت می باشد.

ازطرفی دسترسی به داده ها برای ارائه گزارش های تخصصی و تحلیلی که نیازمند بکارگیری نیروی متخصص و صرف زمان بسیار می باشد، به سیستم واگذارشده و مدیر مجموعه، با نظارت بر روند انجام کار، حرکت پویا و روبه جلو سیستم را تضمین می کند.

ویژگی های ممتاز سیستم EMIS:

+ برنامه ریزی دقیق

+ارزیابی و پایش داده ها

+ارائه مستند از سوابق دانش آموز و همکار فرهنگی

+افزایش سرعت تصمیمات مدیریتی

+افزایش تعامل و پویایی سازمانی

+دسترسی دائم به گزارش های تحلیلی و تخصصی

 

اجرای فعالیت های ویژه مذهبی و فرهگی در سطح شهر، در راستای تبدیل واحد آموزشی به مرکز فعال در حوزه مذهبی

برای رسیدن به آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی، نیاز به تغییرات بنیادین در زمینه های مختلف جامعه وجود دارد. مدرسه با توجه به اهمیتی که در زمینه تربیت و پرورش کودکان، برای ساختن آینده جامعه دارد، یکی از بهترین زمینه ها برای ایجاد این تغییرات است که متاسفانه با غفلت و کم کاری روبرو شده است. در پاسخگویی به نیاز های دینی و معنوی دانش آموزان هم کمبودهای زیادی به چشم می خورد. خلاصه مطلب این است که حتی با گذشتن از کمبود امکانات آموزشی، موفق به ارائه یک الگوی دینی و معنوی نشده ایم.

با این باور که نیازهای دینی و معنوی یک دانش آموز در دنیای امروزه، متفاوت از نیاز سایر اقشار جامعه می باشد، زمینه شکل گیری مراکزی در بهترین مدارس دبیرستان پسرانه مشهد ،برای رفع این نیاز ها به وجود می‌آید تا نسل جدید همچون نسل مدافع انقلاب، تربیت شود. این مراکز را با افتخار، مدرسه امام رضا (ع) نامیده اند که در ذیل، تعدادی از ویژگی های آن ذکر شده است.

+ایجاد ارتباط بین فعالیت های آموزشی مختلف مانند زبان انگلیسی، علوم اجتماعی، تربیت بدنی با مفاهیم دینی و اعتقادی در قالب پروژه ها و جشنواره های بین رشته ای

+عنایت کامل در برگزاری اثربخش برنامه های ویژه دینی مانند: ماه مبارک رمضان(شب های قدر) و ماه محرم(باحضور نسل جدید به همراه خانواده)

+برگزاری دوره های آموزشی قرآن کریم ویژه والدین

+برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی با هدف انس و ارتباط معنوی و همچنین آشنایی با مراکز مذهبی

 

 

طراحی و پیاده سازی فازهای اجرایی(مدرسه هوشمند)

 

 

تحولات سریع در حوزه فناوری، همواره انتظارات ما را از تعریف ((مدرسه هوشمند)) افزایش می دهد اما مسئله مهم تر این است که تغییرات ایجاد شده در این زمینه را به عرصه عمل درآوریم تا بتوان از امکانات تکنولوژی در راستای بهبود فرایند آموزش و پرورش اللخصوص در بهترین مدارس دوره دوم پسرانه مشهد استفاده کرد. نکته مهم در اینجا، سرعت پایین نیروی انسانی در انطباق با این تغییرات است که در صورت حل آن، هوشمند سازی به (زینت المدارس) ما مبدل می شود.

ویژگی های مدرسه هوشمند در ذیل، مختصر شرح داده شده است.

+تغییر رویکرد روش

+تغییر روش تدریس کلاسی

+طراحی وبسایت و پیاده سازی شبکه کامپیوتر‌ها و دوربین‌ها

+تهیه و تنظیم بانک محتوای الکترونیک

+تدارک زیرساخت های سخت افزاری

+طراحیدوره های اموزشی برای دانش آموزان با هدف جذاب سازی و آسان سازی

+طراحی و اجرای دوره آموزشی دبیران و پرسنل مدرسه

 

 

پیاده‌سازی طرح مدرسه دو زبانه

 

مدرسه دوزبانه

 

 

بهره مندی از دستاورد های بروز جهانی در زمینه های تجارت،فرهنگ، آموزش، اقتصاد و … نیاز به نیروهای اشنا به مفاهیم بومی و کنش جهانی است. دوری ازین منبع سرشار اطلاعاتی باعث عقب افتادن شرکت ها و افراد فعال در این حوزه می شود. اشنایی با ((زبان بین المللی)) از جمله الزامات حضور در این بازار پرسود است که مفهوم مدرسه بین المللی هم بر این پایه استوار است.

بازهم کمبودی بزرگ در زمینه آموزشی هویدا می شود، به‌ خصوص در دبستان های دخترانه و پسرانه در مشهد  و آن عدم آموزش صحیح زبان و ارائه مدرک معتبر است. در مدارس امام رضا (ع) با تربیت نیروی انسانی مزین به توانمندی های ارتباطی، علمی و عملی بر اساس معیار های جهانی در زمینه آموزش زبان بین المللی، نوید آینده ای درخشان در این زمینه را می دهد. اهم فعالیت های صورت گرفته در این زمینه:

  •  شروع برنامه های دوزبانه از پایه دوم دبستان و آماده سازی ربان آموزان برای دریافت مدرک بین المللی
  •  اختصاص ۳ جلسه در هفته به آموزش زبان(درحال حاضر زبان انگلیسی) در برنامه درسی
  •  اجراء متدهای نوین در آموزش زبان انگلیسی با تاکید بر چهار مهارت پایه زبان آموزی
  •  اجرای فرایند شناسایی، جذب و آموزش معلمان واجد‌الشرایط به نحو احسنت
  •  نظارت بر عملکرد معلمان مربوطه در حین دوره و پس از آن و برگزاری کارگاه های عملی برای افزایش مهارت های حرفه ای معلمان
  •  تولید محتوا منحصر به فرد توسط معلم برای هر جلسه آموزشی(مبتنی بر رایانه)
  •  به کار‌گیری فناوری های جدید در زمینه هوشمند‌سازی بر اساس افزایش جذابیت کلاسی
  •  اهتمام کامل برای افزایش کنش زبان آموز(رویکرد زبان آموز‌محوری)

 

آموزش مجازی در مدرسه امام رضا (ع)

طراحی هر سیستم نوین و بهره مندی از تکنولوژی در حوزه آموزشی، همواره با نیت بالابردن بازدهی یادگیری انجام می شود. در این پروسه توقف ناپذیر، تمرکز بر روی افزایش میزان و عمق یادگیری و کاهش مشکلات می باشد. عناصر جذابیت، تعامل، تصویرگرایی، تدارک ابزار و … محصل این مسیر است.

واقعیتی انکار ناپذیر وجود دارد که نظام آموزشی موجود، توانایی ایجاد این زمینه را برای پیشرفت دانش آموزان ندارد. بازار پر رونق صدها موسسه و اموزشگاه در زمینه زبان، کنکور و همچنین کلاس های خصوصی گواهی بر این ادعاست.

پیشنهاد مجموعه فرهنگی آموزشی امام رضا(ع) استفاده از دوره های آموزش مجازی می باشد که در کنار بهره گیری از سایر برنامه ها و تدارکات ، در سطحی مثل بهترین مدارس غیرانتفاعی مشهد ارائه شده است.

 تعدادی از ویژگی های دوره آموزش مجازی:

  1. صرفه جویی در هزینه های آموزشی با عدم نیاز به کلاس خصوصی
  2.  صرفه جویی در زمان آموزش با ارائه آموزش در منزل و اماکن دیگر
  3.  برقراری عدالت آموزشی
  4.  برخورداری محروم ترین دانش آموزان از برجسته ترین اساتید
  5.  تصویرگرایی و ایجاد جذابیت در بحث آموزش
  6.  امکان مشاهده عملکرد معلم برای والدین
  7.  دسترسی و کنترل بیشتر والدین بر عملکرد و برنامه آموزشی دانش آموز
  8.  امکان استفاده از آرشیو کلاس های آنلاین مورد نظر

 

شهریه مدارس امام رضا(ع):

طبق گفته مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، شهریه مدارس امام رضا(ع) باتوجه به امکانات و تجهیزات موجود در این مدارس و قیمت آن‌ها از طرف وزارت آموزش و پرورش مشخص می‌شود. البته در بعضی پایه ‌ها، نرخ شهریه این مدارس از مدارس غیرانتفاعی کمتر می‌باشد.

باتوجه به دستورابلاغ شده از طرف نماینده ولی فقیه در زمان تاسیس این مدارس در رابطه با ساخت ۵۰ درصد مدارس امام رضا(ع) در مناطق کم برخوردار شهر، هم اکنون حدود نیمی از مدارس امام رضا(ع) در مشهد در مناطق کم برخوردار و محروم تر شهری بنا شده است. به همین دلیل اگر خانواده ای فرزند مستعدی داشته باشد و خانواده نیز امکان پرداخت شهریه فرزنداشان را نداشته باشند، پس از انجام تحقیقات و تایید صحت این مسئله، دانش اموز می‌تواند بدون پرداخت هرگونه شهریه و هزینه ای، در این مدارس مشغول به تحصیل شود.

 

 

مدرسه امام رضا

 

نام و آدرس های شعب مدرسه امام رضا (ع) در مشهد

معمولا هرساله فرآیند ثبت نام در مدارس املم رضا(ع) از اسفندماه آغاز می‌شود و سپس فراخوان ثبت نام این مدارس، از طرق گوناگونی مانند روزنامه‌ها به اطلاع افراد می‌رسد. پس از انجام ثبت نام و قبولی در مصاحبه و انجام تحقیقات از دانش آموز و خانواده او، امکان حضور و ثبت نام درشعب این مدارس برای دانش آموزان فراهم می‌شود.

در زیر لیستی از مدرسه های امام رضا (ع) واقع در مناطق مختلف مشهد مشاهده می کنید که همگی جزء بهترین مدارس مشهد هستند. از طریق لینک های معرفی شده، دربازه زمانی که از طرف خود مجموعه اعلام می‌شود، اقدام به پیش ثبت نام کنید.

 

لیست مدارس امام رضا(ع)

 

آموزشگاه آدرس آموزشگاه لینک پذیرش اولیه
دبیرستان متوسطه دوم دخترانه امام رضا (ع) -واحد۱ شهرک شهیدرجایی-اول بازه شیخ سامانه پذیرش اولیه واحد ۱
دبستان دوره اول پسرانه امام رضا (ع) -واحد ۱۶ فرهاد ۲۴ سامانه پذیرش اولیه واحد ۱۶
دبیرستان متوسطه اول  پسرانه امام رضا (ع) -واحد ۳ فرهاد ۲۴ سامانه پذیرش اولیه واحد ۳
دبیرستان متوسطه دوم  پسرانه امام رضا (ع) -واحد۴  فرهاد ۲۴ سامانه پذیرش اولیه واحد ۴ 
دبستان  دوره اول دخترانه امام رضا (ع) -واحد۱۷ بین حامد جنوبی ۱۱ و ۱۳    سامانه پذیرش اولیه واحد ۱۷
دبیرستان متوسطه اول  دخترانه امام رضا (ع) -واحد۶ انتهای حامدشمالی ۱۱    سامانه پذیرش اولیه واحد ۶
دبیرستان  متوسطه دوم دخترانه امام رضا (ع) -واحد۷ بهارستان ۱۲  سامانه پذیرش اولیه واحد۷
دبستان دوره اول و دوم پسرانه امام رضا (ع) -واحد۸ خواجه ربیع شهید یوسف زاده ۱۶ سامانه پذیرش اولیه واحد ۸
دبیرستان متوسطه اول  پسرانه امام رضا (ع) -واحد۹ خواجه ربیع شهید یوسف زاده ۱۸ سامانه پذیرش اولیه واحد ۹
دبیرستان  متوسطه دوم  پسرانه امام رضا (ع) -واحد۱۰ خواجه ربیع شهید یوسف زاده ۱۶ سامانه پذیرش اولیه واحد ۱۰
دبیرستان  متوسطه دوم پسرانه امام رضا (ع) -واحد۱۱ چناران  – خیابان شهید بهشتی سامانه پذیرش اولیه واحد ۱۱
دبیرستان  متوسطه اول پسرانه امام رضا (ع) -واحد۱۵ چناران  – خیابان شهید بهشتی سامانه پذیرش اولیه واحد ۱۵
دبیرستان متوسطه اول دخترانه امام رضا (ع) -واحد۱۲   خواجه ربیع ۲۵ ( خیابان رضوان ) سامانه پذیرش اولیه واحد ۱۲
پیش دبستانی امام رضا (ع) -واحد ۱۳ خیابان یاسمن نبش یاسمن ۷  سامانه پذیرش اولیه واحد ۱۳- پیش ۱- دخترانه
سامانه پذیرش اولیه واحد ۱۳- پیش ۱- پسرانه
سامانه پذیرش اولیه واحد ۱۳- پیش ۲- دخترانه
سامانه پذیرش اولیه واحد ۱۳- پیش ۲- پسرانه
دبیرستان  متوسطه دوم  علوم و معارف اسلامی فرامرزعباسی ۲۵ سامانه پذیرش اولیه واحد معارف

 

سخن پایانی:

در این مقاله ویژگی های مدارس امام رضا (ع) و اطلاعات مربوط به شعب آن را به شما مخاطبین عزیز ارائه کردیم. امیدواریم استفاده لازم را ازآن برده باشید.

کلاس کجا با داشتن کارشناسانی مجرب آماده پاسخ گویی به سؤالات و ابهامات احتمالی شما در زمینه های متفاوتی چون ثبت نام مدارس، انتخاب مدرسه مناسب و … می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

ارتباط باما

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.